Mailis Reps: huviharidus ja huvitegevus tuleb rohkem lõimida üldharidusega


Fotode autor: Patrik Tamm

18.–19. oktoobrini Tallinnas toimunud huvihariduse ja huvitegevuse konverentsil rõhutas haridus- ja teadusminister Mailis Reps, et noorte arenguvõimaluste laiendamiseks tuleb senisest enam lõimida formaal- ja mitteformaalharidust. Noorte huvide toetamisest rääkisid konverentsil mitmed silmapaistvad tegijad, nende seas  dirigent Kristjan Järvi ja olümpiavõitja Gerd Kanter.

Konverentsi avakõne pidanud Mailis Repsi sõnul on huviharidus ja huvitegevus Eestis üldiselt heal tasemel ning uuringud näitavad, et noored on rahul. „Samas on noored esile toonud, et nad ei taju alati koolivälise tegevuse soosimist ning huvihariduses ja huvitegevuses osalemist ei arvestata nende hinnangul õpingutes piisavalt,” ütles minister. “Üks meie väljakutseid on edaspidi kindlasti see, kuidas lõimida huviharidus ja -tegevus rohkem üldharidusega.“

Konverentsil esinenud dirigent Kristjan Järvi julgustas oma sõnavõtus inimesi olema originaalsed, katsetama loominguga ja ise järele proovima, mis toimib ning mis mitte. „Kui Steve Jobs ei oleks hakanud esteetilisest lähenemisest rääkima tehniliste oskustega inimestele, siis ei oleks praegu üldse Apple’it,“ tõi ta näiteks, kuidas julge lähenemine võib tuua ülemaailmse edu.

Olümpiavõitja Gerd Kanteri sõnul andis just noores eas erinevate huvialadega tegelemine talle arusaama, millises valdkonnas edasi tegutseda. Noorena nii näitlemise, korvpalli mängimise kui ka muusikaga tegelenud Kanteri hinnangul seisneb andekus selles, mis meid kõnetab ja mida me tahame teha. „Lapsevanematena peame jälgima seda, mis on see, mis paneb lapse silma särama,“ ütles ta.

Kahepäevasel konverentsil „Huvi. Väärtus(ed). Tulevik.” kohtusid huvihariduse- ja tegevuse korraldajad, õpetajad, valdkonna esindusühingud, huvikoolide juhid, kohalike omavalitsuste ametnikud jt. Eksperdid ja noored jagasid põnevaid viiteid ja näpunäiteid huvitegevuse korraldamisest, räägiti väljakutsetest ja koostöövajadustest ning huvihariduses ja -tegevuses õpitavate oskuste arvestamisest tasemehariduses ja tööelus. Laiemalt oli konverents suunatud mitteformaalse õppe tunnustamisele ja nutikatele lahendusele huvihariduses ja -tegevuses.

Konverents on järelvaadatav Postimehe vahendusel.

Teksti suurus