2.5. Kuidas kasutada sotsiaalmeediat organisatsiooni ja sündmuse paremaks kajastamiseks?

Sündmuse ajakavaga samaaegselt tasub koostada ka sotsiaalmeedia sisukalender, millega saab sotsiaalmeedia sisu kavandada ette ja selle järgi näha, mis tulevasi olulisi üritusi või sündmusi saab kasutada.

Selline on esimene nõuanne, mida soovitab Euroopa Tööalase Liikuvuse Portaal oma artiklis „Viis nõuannet, kuidas tõhusalt kasutada sotsiaalmeediat oma organisatsiooni heaks.

Hangi infot, milliseid kanaleid ja portaale kasutab potentsiaalne sündmusele oodatu, nt Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, Youtube, jt ja milliste koostööpartnerite listide ning kanalite kaudu on võimalik teavet veel levitada, nt huvikoolid, koolid, spordiklubid. Kanali valikul jälgi kindlasti ka sihtgrupi vanuselist koosseisu.

7 Blaze OÜ blogi artiklis „Turundamine – 8 nippi minimaalsete kulutustega“ soovitatakse teha koostööpartneritega koostööd teineteise sündmustealase info jagamiseks.

Noorsootöös oleks mõistlik kaasata formaalse ja mitteformaalse hariduse ning kultuuritegevuste pakkujaid. Oluline roll on ka sotsiaalmeedias fännidega suhtlemisel ja postituste kommenteerimisel.

Äripäeva teemaveebis Best Marketing on välja toodud 30 erinevat sostiaalmeediaturunduse nõuannet, mida saab edukalt hästi kasutada ka noorsootöös. Näiteks:

  • Värskenda regulaarselt sisu – postita oma kanalile värsket ja ajaga kaasas olevat informatsiooni. Sisu värskuse ja uuenemise efektiivsuse tõstmiseks saad vajadusel kasutada ajastatud postitusi, nt on olemas tööriistad nii keskkondades kui ka väljaspool, nt SproutSocialja Hootsuite jt.
  • Kasuta erinevaid formaate – formaatidest võta kasutusele küsimustikud, pildid, videod, uudisnupud, artiklid, mis muudavad kanali jälgijatele huvitavamaks.
  • Kasuta hashtage # – kasuta kanalile ja postitustele tähelepanu tõmbamiseks üks kuni kolm kanalile omast ja seost loovat hashtagi. Kui soovid paremini jõuda sihtgrupini, vaata millised on hetkel trendikad hashtagid.
  • Mängud ja küsitlused – korralda kanalil mõne eesseisva sündmuse ja jälgijaskonna aktiviivsuse tõstmiseks mäng või küsitlus, mis omakorda võimaldab hankida infot jälgijaskonna suuruse, huvide ja kaasatuse kohta.
  • Veendu tulemuslikkuses – analüüsi regulaarselt sotsiaalmeedia kanali tulemuslikkust olemaks kindel kasutatavate võimaluste ja meetodite valikus.

WWW Marketing OÜ on loonud hulgaliselt õppematerjale, teiste hulgas „Kuidas turundada sostiaalmeedias“. Õppematerjalis selgitatakse üldiselt mis on sotsiaalmeedia ning lahatakse lähemalt Facebooki, Twitterit, Google+, LinkedIn ning boonusena räägitakse SEOst.

Noored eemalduvad Facebookist. EMarketer prognoosib, et 12-17aastaste seas on sellel aastal Facebooki kasutajaid 14,5 miljonit. 2016. aastaga võrreldes oleks see 3,4protsendiline langus.

Teismelised kasutavad Facebooki asemel rohkem Snapchati ja Instagrami(Instagram on Facebooki omanduses), kirjutatakse uuringufirma teates.


Uuendatud: 03.07.2018

Vaatamisi: 26

Teksti suurus