fbpx

Kuidas tagada osalejatele kvaliteetne kogemus veebis? Changemakersi kogemuste näitel

Videos kasutatud näited põhinevad juunis 2020 läbi viidud 3-päevasel Changemakers Start-Up programmil, mis osade osalejate arvates oli “lausa nende parimad päevad sel aastal” – 45 osaleja keskmine tagasiside hinnang oli 8.67 10-palli skaalal

Meil kõigil esineb probleeme, eriti just veebis tehtavaga:

  • mikker on õigel inimesel õigel ajal kinni;
  • keegi kuskil sahiseb, mis häirib teiste sündmuse kogemust;
  • tehnika veab vajalikul hetkel alt;
  • pole kokku puutunud varasemalt vajalike tööriistade kasutamisega.

Kõik need eksimused on okeid, neid tuleb ette meil kõigil. Samas tuleb ju kõikide nende raskustega ka toime tulla ja sündmus edukalt ära pidada, sest osalejale vaatest on olulisem, kuidas sündmus on talle üles ehitatud, mis see talle annab, millise emotsiooniga tema sealt lahkub. Seega, kuidas teha sellist veebikohtumist, kus osalejad tõesti tunneks ennast hästi ja kaasatuna? Videos saad tutvuda viie nipiga, mida kasutame Changemakersi sündmuste üles ehitamisel, et vigadega või vigadeta tagada kvaliteetne kogemus osalejatele.

  • Nipp 1: Alusta kaasahaarava algusega.
    • Speed datingut saab teha, kui kasutada Zoomi keskkonnas Breakout roomsi funktsiooni.
      • Valides Breakout Rooms saad valida mitmesse ruumi osalejad määratakse (kui tead palju neid tulemas, seda mugavam).
      • Kui see tehtud tekib sul ruumide nimekiri.
      • Vajutades siis vasakul all servas olevale “Options” nupule saad ka valida kui kaua nad ruumides viibivad ja saad kohendada ka muid detaile.
    • Ellujäämismaailma jaoks kasutatud rakendus Zelosest saad rohkem lugeda siit – https://getzelos.com/.
  • Nipp 2: Oluline on ka läbimõtlemine eesmärgi saavutamiseks. Millised on need erinevad tehnikad, mida selle jaoks kasutada.
    • Näiteks: kirjutamine, joonistamine, rollimängud – kuidas saab nende kasutamine toetada eesmärgi saavutamist.
      • Kui soovid näiteks, et õpitakse paremini andma tagasisidet on hea lasta neil seda teha ise tagasiside andmist katsetades.
    • Samuti kasutame ka siin punktis palju just Zoomi Breakout rooms funktsiooni.
  • Nipp 3: Tähtis on teha sidus sissejuhatus ja kokkuvõte.
    • Lugude parema rääkimise osas on hea lisamaterjal: Made to Stick raamat või ka raamat Start with Why. Tegelikkuses piisab siinkohal ka harjutamisest, lugusi ja näiteid, mis sobivad konteksti on palju ning oluline on alustada ühe loo rääkimisest, sest ajas muutume paremaks.
  • Nipp 4: Pauside tegemine.
    • Pausi põnevamaks tegemiseks on võimalik kasutada ka väljakutsete loogikat, andes osalejatele võimalus mingi ülesanne teha ära pausi ajal.
    • Peamine on, et pause tehakse, sest see aitab “akusid laadida”. Hea raamat pauside olulisusest on When.
  • Nipp 5: Anna osalejale võimas lõpu emotsioon.
    • Viimane emotsioon on see, mida sündmusest mäletama jääme. Seega on kasulik, kui see on hea. Erinevad viisid, mis meil aitavad seda teha on näiteks:
      • teiste tänamine,
      • auhindade jagamine,
      • korraldajate tänamine,
      • mingisugune mäng.

Kui neid viite lihtsat nippi jälgida, siis võibki juhtuda, et saad tagasisideks lause: “Parimad kolm päeva mu elus.”

Lõpetuseks – Mis on see üks asi, mis saad sina järgmine kord paremini teha?

 

Õppematerjali rahastatakse haridus- ja teadusministri kinnitatud ning Haridus- ja Noorteameti poolt elluviidava Euroopa Sotsiaalfondist kaasrahastatud programmi „Tõrjutusriskis noorte kaasamine ja noorte tööhõivevalmiduse parandamine“ tegevuse 6.4. “Teadmiste suurendamine noortest ja noortele suunatud tegevuste mõjust” raames.

Teksti suurus